چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ |۲۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 28, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین در اختتامیه دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در مدرسه علمیه سردارین قزوین گفت: اگر با قرآن زندگی و زیست کنیم و با قرآن انس و حشر و نشر داشته باشیم قرآن آن خلق حسن را در درون ما ملکه می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام و المسلمین عرفانی در اختتامیه دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم عنوان کرد: اهمیت توجه به قرآن کریم از آنجایی شروع می شود که اولاً قرآن خود انسان را تحت تصرف خودش قرار می دهد یعنی به تعبیر مقام معظم رهبری وقتی انسان در قرآن تأمل و با قرآن زندگی می کند قرآن درون او را متحول می کند و نوری که در ذات خودش هست را به دل انسان می تاباند و از درون او را نورانی می کند.

وی افزود: شخصیت های قرآنی از یک کلاس ویژه قرآنی برخوردارند از شاکله ظاهر خوب تا باطن با صفا و با طراوت قرآنی، زندگی قرآنی ها را در بر گرفته است و همیشه پر از امید، پر از انرژی، آینده دار و موفق هستند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اذعان داشت: امام خمینی با آن عظمتش توصیه ای در غالب افسوس دارد که عمرتان را جدا و دور از قرآن نگذرانید در حالی که متن زندگی امام راحل در تمام مراحل زندگی اش به دور از قرآن نیست لذا طلبه های ما هر چه به قرآن نزدیک تر بشوند و قرآنی زندگی کرده و خودشان را در اختیار قرآن قرار دهند قرآن کار خودش را می کند و اثر تحولی خود را در شخصیت انسان به جا می گذارد.

وی خاطرنشان کرد: در همه دنیا، در سیاست، اقتصاد، در کل زندگی بهترین اخلاق، پاکی دل، طراوت جان، نشاط، امید و شادابی است و اخلاق و باطن نورانی که امام حسن مجتبی علیه السلام فرمود ان احسن الحسن خلق الحسن جزو بهترین هاست در زیر سایه ارتباط و زندگی با قرآن کریم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha